21 September 2013

CATATAN 2.40 am

EM.. malam ni rasa nak menulis lah... kenapa tiba2x? saje..

2013 -- Sekejap sahaja umur aku dah cecah 31 thn. Tinggal lagi beberapa bln dah mencecah 35 thn. Pejam celik pejam celik dah umur aku 40thn ( insyaallah kalau sempat ) .. tapi apa kebaikan yang aku dah buat dekat Mak Ayah aku.. Suami aku.. Adik beradik aku.. Saudara Mara aku.. Anak aku.. Majikan aku ..kawan kawan aku.. dan yangpaling penting APA YANG AKU DAH BUAT untuk tuhan ku ALLAH s.w.t .. Ya Allah bertapa kedilnya aku ni.. terlalu banyak dosa yang pernah aku lakukan. Terlalu banyak larangan yang aku langgar.. terlalu banyak suruhan mu yang aku tidak lakukan.. Ya Allah... Terlalu banyak janji yang telah aku taburkan tapi tidak pernah aku tunaikan. Bertapa sayangnya kau terhadap ku Ya Allah..sehingga engkau memberi aku peluang bernafas di bumi ini untuk kali kedua...

Ya Allah ... buka kan lah hati ku ini dengan seluas luas .. tinggalkan apa yang di larang dan buat apa yang di suruh. Ya Allah yang maha pengasih dan Maha Pengampun..ampun kan dosa ku... aku mohon ... sucikan lah hati ku ini dan bersihkan lah jiwa ku ini dari segala kekotoran dan dosa dosa ku.. tabah kan hati ku supaya ku cekal dan bersungguh - sungguh menjadi hamba mu yang taat.. Ya Allah yang maha mengetahui... ampun kan dosa dosaku..hanya Engkau mengetahui setiap perjalanan hidup ku. Ya Allah .. ku mohon jadi lah kan ku seorang Hamba-Mu yang taat , Seorang Isteri yang soleha di samping suami ku Zulkefly , jadikan aku seorang anak yang solehah di samping kedua ibu bapanya, seorang ibu yang pengasih dan penyayang kepada zuria-zuriatku, Seorang pekerja yang berdidikasi , dan seorang kawan yang perihatin..

Ya Allah.. sesungguhnya hati ku terlalu teringin.. mungkin ku pernah berkata tanpa disedari .. sehingga ku di uji bergini. Ya Allah yang Maha Pengasih.. sesungguh aku mohon pada mu .. beri lah aku peluang .. peluang kali kedua untuk menambah zuriat...Biarlah mereka semua berkata apa sahaja tentang diri ku, sesungguhnya mereka tidak perlu tahu apa yang ku rasa.. cukuplah hanya engkau yang TAHU SEGALA-GALANYA YA ALLAH........... 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan