25 Februari 2012

PREPARATION BESDAY AQIL

TEMA              :   SIMPLE , TIDAK MEMBAZIR DAN BERJIMAT
TARIKH          :   7 MAC 2012
TEMPAT         :   TASKA AQIL  D'SAYANG
JEMPUTAN    :   40 KANAK2X DAN 5 CIKGU

Salam... Ukhh nak tumbuh cendawan blog ak ni sebab tk ber update .Sekarang ni aku tengah agak BZ ( apa punya ayat lee heheh ) utuk preparation besday aqil.. pasal umah .. pasal keje dan pasal MALAS. Pasal umah tu nanti lah aku cite. Bila semua nya dh berjalan spt yg dirancang INSYAALLAH aku akan bercerita dari A sampai Z perjalanan suka dan hapy aku untuk memiliki sebiji rumah ni. Jangan sampai korang bosan sudah. Now aku nak cite pasal preparation besday aqil. Sebenarnya aku tak lah wat majlis besar-besaran cukup sekadar berserdahana ( bukan kedekut tau tantan tapi ibu n babah nak banyak pakai duit  lahh tahun ni :p ) tapi niat di hati harus dilaksanakan..( sekali lagi guna ayat berbelik ) . Tahun ni wat kat taska aqil . Budak ada anggaran dlm 40 org.

Di pendek kan cite aqil request ngan aku yg dia nak kek boboyboy tahun ni. Demand sungguh anak zul ni. Sebenarnya aku yg gatal dok tanya ... bila budak tu nak dh pening lak kepala. Jadi aku search je kat internet ..kot lah ada kek berdekatan kat putrajaya ni.. banyak memang la banyak. Tapi aku nak cari tempat yg senang aku berurusan. Cari punya cari jumpa lah klik ni. Kebetulan satu opis ngan Mr.Zul. Aku order lah ngan dia.. Rasa? emm nanti kek dah sampai aku dh makan baru aku cakap. Aku tak pernah rasa tapi tengok cam best je. Preparation aku sebelum 7.3.2012 ni

1. MENU UTK BESDAY BOY NI ( buat kat taska aqil D'sayang sebab tahun ni tahun akhir dia di taska tu,so ak u nak lah dia mengabadikan dan menyeronokkan diri disana untuk tahun akhir ni)

       Pilihan :  a ) Nasi Goreng / Bihun Goreng  - RM15
                      b ) Sosej / Nugert - RM10
                      c ) Roti telor / roti sosej - RM8
                      d ) Kentang goreng / Mushroom sup - RM6
                      e ) Kek   -  RM 88
p/s : Cikgu aqil pesan jgn buat banyak sangat sebab berbudak ni tak makan banyak nanti tak habis kan dh membazir heh ( heheh faham2x je cikgu ni  )

2. DOOR GIFT ( tak tahu nak bg apa ... yg pasti makan ringan cam cekedis tu aku tak nak bg. sebab aku tak suka lah.. ) biarlah aku bg benda yg berguna atau benda yg boleh dimakan oleh budak2 ni. Kalau bagi benda merapu-rapu ni tak pakai atau tak makan buat membazir je.. kan sayang.
       Pilihan : a ) Buku,Pencil B   = RM4.00 X 40org   = RM160
                      b ) Buah                  = RM 1.5 x 40org     = RM60                          
                      c ) Roti,Kerepak     = RM1.60 x 40 org   = RM64
                      d ) Coklat Lalipop  = RM 1.50 x 40 org  = RM60
                      e ) Cup Cakes        = RM 2.5 x 40 org    = RM 100

p/s : rasanya itu sahaja kot benda yg terfikir buat masa ni . RASANYE MASIH DALAM TEMA JIMAT DAN JGN MEMBAZIR :p
         


1 ulasan:

  1. perkataan jimat 2 x tinggal 2. anyway, tolong bt preparation utk aniversari aku jugak. heheheh...

    BalasPadam