31 Januari 2012

SIKAP DAN KELAKUAN ANAK SAMA MCM IBU

Malam ni aku nak cite perkara sedih. Kesian aqil. Akhirnya kesabaran aku sampai kemuncak. Tak pasal2x dia kena lepuk ngan aku.  .... Ya ALLAH .. zalim ke aku ni.. jahat ke aku ni... teruk ke aku ni. Kesian budak tu. dia baru 4 thn. Dia masih tak dapat bezakan mana yg baik mana yg buruk. Aku nak dia tahu apa yg dia buat tu salah... tak baik...Sebenarnya kalau di tengok perangai aqil macam perangai aku. Kenapa mak aku boleh sabar dengar kerenah aku tapi aku sendiri tak boleh terima perangai anak aku. Aqil seorg yg agak agresif. PERSAMAAN AQIL, IBU dan BABAH

AQIL

1. Cepat Terasa
2. Kuat sangat merempan
3. Cepat marah
4. Suka baling sesuatu untuk puas kan hati yg tengah marah
5. Suka bertindak di luar kawalan
6. Pandai memujuk
7. Marah tak lama
8. Suka tersenyum
9. Seorg yg teratur


IBU
1. Cepat Terasa
2. Kuat sangat merempan
3. Cepat marah
4. Suka baling sesuatu untuk puas kan hati yg tengah marah
5. Suka bertindak di luar kawalan
6. Pandai memujuk
7. Marah tak lama

BABAH
1. Suka Tersenyum
2. Suka cakap tak fikir hati org
3. Seorg yg mudah bertolak ansur
4. Penyabar ( tapi sejak aqil dh pandai bermain emosi nampak babah cepat marah )
5  Seorg yg teratur

Jadi keseluruhannya aqil memang banyak ikut perangai aku.. tapi aku kecik2x tak berani melawan kerana takut ngan mak.. kenapa dia tak ikut perangai aku tu pulak. ..Ya allah... semoga kau permudahkan lah kehidupan aku ni.

p/s : sebab apa aqil kena pukul tadi? dia marah dan cabut brodband kat laptop tu.. dengan aku demam .. emosi tak stabil entah macam mana aku boleh bertindak di luar kawalan ...mungkin dia pun terkejut tengok aku naik hantu sampai kan dia tak berani nak menagis kuat kuat. yg paling aku sebak bila dia menagis sambil panggil' babah dia' ... ibu mana yg sampai hati tengok anak macam tu.. lastly aku juga yg mengalah... pi buat susu dia n kami BERPELUKAN mintak maaf.. akhirnya dia tido dkt lengan aku... plz la aqil ... sejak 2 menjak ni emosi ibu tak stabill... tolong lah jgn buat perangai... ada masa... babah pun pening nak layan kerenah ibu ni....

IBU SAYANG SANGAT NGAN AQIL.. U ARE MY LOVE...

2 ulasan:

  1. aqil nak dpt adik kot.. hehe.. emosi asyik x stabil je tu

    BalasPadam
  2. alhamdulilah... mohh kita ramai2x buat anak hahahah

    BalasPadam