20 Januari 2012

CINTA 1

Salam. Aku rasa nak tulis pasal cinta monyet,cinta sejati dan cinta kekal abadi. Bukannya apa baru2x ni ada lah salah seorg saudara terdekat aku ni putus cinta.. cian aku tengok dia. Mungkin dia frust kot.. bila aku tengok dia cam frust je baru aku faham..masih wujud dalam dunia ni LELAKI yg kecewa bila putus cinta. Aku ni bukan lah prajudis terhadap lelaki tapi kerana pengalaman aku jadi macam ni... Tapi itu dulu.. Sekarang aku happy sebab aku dah di pertemukan dgn lelaki yg sayang aku dgn seadanya iaitu ZULKEFLY BIN MOHD DRIS. Biarpun hidup kami sederhana n BAHAGIA.. opss terlebih puji lak hhehe

CINTA MONYET 1 Aku ni sebenarnya memang susah nak jatuh cinta.. kalau minat tu mungkin lah. Sebab aku suka tengok lelaki encem hehe...Budak PERTAMA AKU MINAT.. Nama dia JAMAL. Dia ni budak perak. Cam mana tah aku leh minat kat dia.. tapi jgn korang tak tahu.. aku minat dkt dia sesudah aku berpindah dari perak balik ke kajang ..kira dia tak tahu lah... 2. Masa aku darjah 6 ada lah sorang budak apek ni minat ngan aku.. ukhh tak ada sapa pun tahu..aku dapat tahu pun bila last day kt sekolah dia bg itu surat cinta dah hahahah..Kalau tak salah nama dia GAN...Pada tahun ni juga aku rapat ngan ABOY.. anak jiran makcik aku. Dia ni pemalu sangat.. nak mengurat pun segan2x..di sebab kan aku terdedah ngan ramai lelaki di sekeliling aku.. maka perwatakan aku ni kasar skit.. budak aboy tu selalu kena marah ngan aku..lepas tu aku tak jumpa dia lagi lepas dia pindah dahhh...Aku pun suka tengok muka budak Aboy ni .. manis je..

Ting 1.. Dalam diam buat pertama kali aku betul2x minat ngan sorang mamat ni. Tapi dia balak kawan aku. Pada mulanya aku tak de lah minat sangat tapi bila aku dapat tahu dia berkawan ngan kawan aku... tiba2x perasaan jeles tu datang, dan aku sedar yg aku mula syok kat dia. Aku ingat lagi nama dia .. Shahrol.. Budak shahrol ni sebenarnya kawan baik aku.. tu sebab aku tk luah kan perasaan aku.. sekali dia kata dia tak suka aku .. waaa lagi malu beb.. baik aku diam je.. Perasaan tu belanjutan sehingga aku ting 2..Aku rasa tak ada sapa yg tahu.. sebab aku ni suka simpan je perasaan tu... Dalam masa sama aku ada kawan ngan sorang mamat india ni.. dia budak taman aku. Aku tak lah minat sangat ngan dia sebab dia tunjukkan sangat dia gila kan aku ( perasan nak mampos aku ni hahah ) .. aku ni bukan suka lelaki yg terlalu obses dgn aku. Sebab aku tak pandai bercinta lah masa tu.. Masa aku ting 2 ni aku juga kenal ngan mamat ni .. nama dia farikie. Dia ni senior aku. Aku tak nafikan dia ni kategeri senior jadi rebutan.Aku rapat dgn dia ni masa kami sama2x pi camping. Tapi aku dgn dia tak boleh masuklah.. sebab dia perlukan AWEK YG TERlalu kewanitaan . Sedangkan aku masa tu gila2x. Akhirnya hubungan sengkat berakhir dkt situ je... Dulu sekali sekala ada juga terserempak ngan farikie ni tapi setakat senyum je lah,, Lagi satu dia ni ego sangat...

Aku ting 3 - 4 mcm2x jenis manusia aku jumpa.. malas lah nak tulis kat sini. Sampaikan ada org tu doa kan aku TAK AKAN BAHAGIA SEBAB MAINKAN PERASAAN DIA. DEMI ALLAH AKU TAK BERNIAT PUN NAK SAKIT KAN HATI SAPA2X PUN .. SEBENARNYA AKU NI TAK PANDAI BERCINTA mcm gadis seusia aku. AKu dah ckp jgn harap kan apa2x dari aku sebab aku tak bersedia untuk bercinta .. mUngkin aku menunggu seseorag.

Masa aku Ting 5... ada seorang mamat ni dengan berani nak couple ngan aku.. dia kata dia akan ajar aku CARA BERCINTA. Ukh cinta monyet aku tak panjang sebab aku rasa tak best lah dgn dia.. aku mintak break. Bertahan 3 bln je hhehehe... opss lupa ckp masa zaman tu aku selalu mkn free sebab ada brother kedai mkn thailand tu suka ngan aku ( sekali lagi perasan tan heheh ) ... Yg untung kawan2x aku sebab selalu mkn free.. budak kedai ttu lagi lah aku tak minat sebab aku rasa tua sangat n ckp romantik gila.. GELI DUHH... akhirnya dia mengalah n blahh... sebelum blah ttu siap ckp 'DIA PERGI SEBAB TAK LEH TENGOK AKU NGAN LELAKI LAIN'.. uhhhh tak boleh blah lah lu BRO ..

Di saat aku tengah ting tong.. nak ambil exam SPM .. buat pertama kalinya aku rasa happy bila mamat ni melamar aku jadi awek dia..Dari aku ting 2 aku dah kenal mamat ni tapi pantang berjumpa selallu bergaduh. Sampai kan tengok muka pun aku tak suka. Tapi dalam diam aku harapkan kehadiran dia.. Ku suka panggil dia SUPERMAN sebab dia pakai speak,tinggi n ala2x lurus sikit.. OPSS sebenarnya aku boleh cerita pasal lelaki lain tapi bila cerita pasal dia mesti aku rasa sedih n sebak. Sebab Kami putus di saat aku terlalu sayangkan dia. Kami putus di saat aku mula belaajar mencintai dia. AKU ngan mamat ni berkawan cam org lain. ada masa baik .. ada masa gaduh.. tapi pertengkaran paling besar ialah bila dia dpat tahu aku bermain kayu tiga. Mungkin silap aku. Bermain ngan api. Sejak dia daapat tahu aku selalu keluar ngan mamat kolej aku .. setiap petang dia akan tunggu aku kat dpn pintu kolej Turun tangga aku nampak lah muka dia ...opss mamt kolej yg aku rapat ni nama dia ANDRIAN.. dia budak baik tapi kami berlainan agama. DIa agama kristian. Sebab terlalu sayang kan mamat tu aku putuskan hubungan andrian. tersentap bila air mata jantan dia menitis gara2x aku.Kami tahu perkara ni akan berlaku tapi kami tempuh juga .. akhirnya aku sendiri yg mengalah... Hubungan aku ngan mamat tu tak panjang .. selepas dia sambung belajar dkt kolej dia dah mula berubah.. dan aku tahu dia putus dgn aku sebab dia ada perempuan lain..baru aku tahu bagaimana rasa sakitnya bila hati kita dipermaiankan. Masa tu aku nekad.. yg aku tak akan berjumpa dgn dia dan dia tak akan bahagia selagi aku tak lupakan dia dan selagi aku tak bahagia ( apa punya ayat aku bikin ni hahha )...Tapi semuanya dah ok..Secara jujur aku ckp aku memang susah nak lupakan dia.. makan masa terlalu lama rasanya...akhirnya ak redha dia bukan jodoh terbaik utk aku.Nama mamat tu SAIRUL...Selepas 2 minggu aku sedih aku cari lain ( terus cari ganti .. hampeh kelapa tul aku ni ) .. wah masa ni dah exvanct... Selepas sorang2x aku kenal tapi semuanya tak berkenan di hati .. Bila aku pindah putrajaya aku kenal ngan akob. Hubungan kami tak lama sebab aku tak leh serasi lah ngan dia bertahan 3 bln juga. Masa dh hujung perhubungan aku ngan akob .. aku kenal seorag mamat ni. Aku panggil dia Yoe.. pada mulanya aku ingat dia adalah jodoh aku tapi aku silap. DIa putuskan hubungan tanpa berkata apa2x.. Tapi hati aku tak sesakit mcm aku putus ngan mamat sorang tu. Tiba2x Andrian dtg balik dalam hidup aku... dia dah nak peluk islam.. n nak kahwin ngan aku. TAPI MAK AKU TAK IZIKAN.. dia tak bg aku kahwin ngan bangsa lain. Aku pilih FAMly dan sekali lagi aku lepas kan andrian. Aku tahu dia sedih dan aku pun ada perasaan sedih juga..

selepas tu tak jumpa dia lagi.. Akhirnya aku terima ZUL dalam hidup aku setelah aku banyak kecewakan perasaan org dan perasaan aku di kecewakan org.. Aku PERCAYA ZUL ADALAH LELAKI TERBAIK DALAM HIDUP AKU. AKU SAYANG KAN DIA TANPA RASA RAGU2X...

p/s : CINTA ABADI ADALAH CINTA KEPADA ALLAH... AKU MASIH MENCARI CINTA ABADI ITU..SEMOGA AKU BERPELUANG MENERIMA CINTA ABADI...AMIN

2 ulasan:

  1. hahhaha...saje kongsi cite... bagi semangat kat budak yg putus bcinta...masih ada yg kat luar tu yg terbaik untuk kita. hehehehe

    BalasPadam