14 Januari 2012

APA ITU BLOGGER / BLOG

Salam.. aku masih mencari maksud blogger atau blog.. sehinga kini aku masih belum jumpa maksud dia. Mungkin aku ni tak pandai cari atau memang tak ada maksud.. aku duk search pun tak berapa pasti jawapannya . Bila aku bukak kamus pun aku tak jumpa jawapannya. Jadi untuk memuas kan hati aku yg tak berapa puas ni aku buat traslate je makna nya sendiri. maybe ia hanya perkataan yg dibina untuk mewujudkan sesebuah laman web.. cam yahoo,gmail, facebook, lovemail ( heheh dulu ada tapi sekarang cam tak berapa glamor kan ) dll.Sebenarnya aku suka menulis ( walaupun aku mempunyai masalah susun ayat dan ejaan ) ukhh aku pertama kali buat pengakuan umum tau( hanya CIKGU BM dan kawan2x rapat aku je yg tahu ) tapi aku masih nak menulis. Aku suka tengok blog orang lain yg happening. Sebenarnya dah hampir 3 tahun aku duk menulis tapi blog aku suam2x kuku je. Rasanya aku nak masukkan dalam Azam 2012 ni lah aku nak aktif menulis. Tak salah kan aku nak campur2x kan. Ada masa aku suka cite pasal kehidupan aku ( kalau tak suka baca tak yah lah baca ye heheh )dan sekarang ni aku berjinak-jinak tulis perkembangan terkini dan info-info menarik yg aku nak share ngan korang. jadi aku rasa banyak yg aku nak up to date blog aku ni supaya nampak lebih menarik. tadi aku buka blog klik blog cun ni memang best la dia punya entri '9 TIPS BERBLOGGING BEDASARKAN PENGALAMAN I'. Banyak sikit aku leh belajar dari mereka ni. Tq lahh ..

p/s : EEMM bila aku bukak blog2x senior ni baru aku faham rupanya copy paste ni memang mereka tak suka.. emm aku rasa aku pun pernah jumpa orang copy paste gambar yg aku uplod tapi aku buat dek je.. lepas ni belajar wat watermark lahh.. KESELAMATAN N PRIVASI tu penting...Tapi ada sesiapa nak ajar aku tak .. heheheh

Tiada ulasan:

Catat Ulasan