11 November 2010

AKU DLAM TERPERANJAT N MARAH TELAMPAU

YY... isk.. aku memang dalam keadaan terperanjat n marah sangat.... why ? malam tadi aku pi balik umah father in-law, cam biasalah ada pasar malam.. malam tadi nak dijadikan cerita waktu semua peniaga pasar malam dh berkemas nak balik.. putra aku ..aqil tengah seronok bermain bersama cousin dia...tak sampai 10 minit dia main aku dengar bro yg jual baju bandle tu menjerit.. aku dengar aqil jatuh.. so aku cuba bersikap tenang dgn hanya membiarkan je la.. sebenarnya 'BABAH aqil' pun ada kat luar tu tengah berborak..masa aku nak balik tu baru bini bro yg jual bandle tu cite... sebenarnya tadi aqil nak kena langgar.. masa dia jauh ..belum sempat bangun tiba-tiba ada salah seorg penjual pasar mlm tu bawa keta laju... nasib baik bro bundle tu cepat menjerit...terus keta tu berhenti..n aqil pun bangun dn masuk umah...tiba2 darah aku menyirap sampai ke atas kepala.... boleh tak ramai-ramai kat luar tu seorg pun tak terpandang anak aku... kalau aku tak bagi dia keluar 'korang kata aku ni terlalu mengongkong aqil...bila aku bg aqil main kat depan .. tak ada pulak hamba allah yg nak pandnag dia..'itu lah borak melampau sangat sampai anak sendiri pun tak boleh pandang.. AKU? memang aku silap sebab aku hanya mendiamkan anak aku bermain dan terlalu bagi kepercayaan kepada mereka ... akhirnya aku sendiri hampir kehilangan anak..perkara yg tak mungkin aku lupakan.. MAAFKAN IBU AQIL.. MUNGKIN LEPAS NI IBU AKAN LEBIH KAWAL KAMU... biarlah apa nak kata...lagi yang mebuatjab aku marah ialah sikap 'kawan' aku seolah apa yg terjadi ni semuanya salah aku... kern aku cuai... 'HELLO INGAT LA.. SERIBU KEMUNGKINAN BOLEH BELAKU DJLN RAYA SO BERHATI-HATI.. JGN FIKIRKAN DIRI SENDIRI.. KITA TAK MINTA,KITA TAK SURUH TAPI ANDAI KATA TAKDIR.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan